Twintig jaar geleden begon het verhaal van badkamerspecialist X²O Badkamers. Tegenwoordig telt X²O meer dan 60 showrooms – verspreid over vier landen, miljoenen tevreden klanten en sinds enkele jaren ook een vrolijke mascotte die overal mee naartoe gaat: Ducky.
Je weet wel - die gele, bekende eend. Sinds 2019 flappert hij vrolijk mee op folders, de website en – intussen – TikToks. Net als X²O heeft Ducky een grote evolutie meegemaakt: van rubberen badeend tot hét symbool van slimme badkamerkeuzes.
De eerste showroom wordt geopend in Kontich, België. Onze naam is geïnspireerd op de chemische formule voor water, H₂O, maar dan met een knipoog: X²O – badkamer met een X-factor. Zo start een verhaal dat uitmondt in iets heel bijzonders!
Linie, Blaufoss, Luca Varess en Balmani – zijn het begin van onze reis. Ze zijn nog altijd aanwezig in ons aanbod, volledig afgestemd op de nieuwste trends en innovaties.
We lanceren onze webshop én openen onze eerste showroom in Nederland. Dubbel feest en een nieuwe stap in onze internationale groei!
Badeend Ducky wordt officieel onze mascotte – klaar om het gezicht te zijn van het merk, mensen te laten glimlachen en samen met ons deel te nemen aan toekomstige events.
We worden title partner van de X²O Badkamers Trofee in Vlaanderen: acht topcyclocrossen verspreid over het seizoen.
Vijftien jaar na de opening van onze eerste showroom staat de teller op 23 showrooms in België en 15 showrooms in Nederland. Een prestatie om trots op te zijn!
X²O opent de eerste showroom in Duitsland – het startschot voor nog meer badkamerinspiratie.
In Nederland komen we nu extra beslagen ten ijs - we tekenen als mede hoofdsponsor van schaatsteam IKO-X²O Badkamers, het team van o.a. meervoudig wereldkampioen Joy Beune.
Met de opening van deze showroom zetten we nu ook in Frankrijk badkamerbeleving op de kaart.
We staken de Nederlandse grens over in 2015 en openden tot op het heden maar liefst 20 showrooms!
We betraden de gemeenschappelijke buur van Nederland en België toe in het jaar 2022 met de opening van de showroom in Mülheim. Waarin we doorheen de jaren onze producten ook in andere steden verkopen.
Ook onze andere buur krijgt de smaak van X2O te pakken. Waar we onze eerste showroom openden in Herblay in 2025. Verder in het jaar groeiden we verder uit met 3 extra showrooms.
X²O werd steeds groter en groter, maar bleef altijd dicht bij de klant. Vraag maar aan salesmanager Robby, die er al sinds de start bij is.
“In de beginjaren spraken wij klanten niet actief aan, want dat was ook niet nodig. De klant was op zoek naar een product, haalde deze uit het rek en rekende af aan de kassa. Tegenwoordig zoekt een klant geen product meer maar een oplossing, inspiratie en beleving. En daar zijn wij sterk in, want iedere klant krijgt van ons de volle aandacht en deskundigheid!"
Al 16 jaar maakt Samuel, opleidingscoördinator bij X²O, met trots deel uit van ons verhaal.
In al die jaren groeide het bedrijf met Robby en Samuel mee. Maar de cultuur van samenwerken, plezier op de werkvloer en samen lunchen bleef onveranderd. Dat zie je zelfs aan ons bedrijfsrestaurant op het hoofdkantoor in Gent (België). Wat ooit begon als een eenvoudig idee om ‘iets meer te doen voor het team’, is uitgegroeid tot een vaste waarde – met dagelijks vers eten, een salade bar én spaghetti bolognaise op culinair topniveau.
We zijn trots op alle badkamers die we de afgelopen 20 jaar hebben kunnen realiseren. Vanuit ons eigen, ultramoderne warehouse – de ‘big box’ – vertrekken dagelijks zorgvuldig verpakte bestellingen naar onze klanten. Met maar liefst 80.000 m² aan voorraad kunnen we jouw droombadkamer vrijwel altijd direct uit voorraad leveren. Zo loopt jouw badkamerproject geen vertraging op. Kwaliteit én service voorop dus.
Klanten zoals de familie De Smyter uit de Belgische plaats Kruisem, herinneren zich hun aankoop nog alsof het gisteren was:
Na 20 jaar zijn we vooral dankbaar: voor het vertrouwen, voor de positieve beoordelingen, voor elke bezoeker die zijn of haar badkamerdroom bij ons komt waarmaken. Ook Arnoud, showroom coördinator, kijkt voldaan terug op de weg die we afgelegd hebben:
“Het is bijzonder om te zien hoe onze showrooms door de jaren heen zijn veranderd: van de sobere cash & carry met donkere palletstellingen, naar een ruim en lichter concept, gevolgd door veel meer kleur. Een prachtig parcours – benieuwd wat de toekomst nog in petto heeft!”
We blijven inspireren, innoveren en investeren in alles wat telt: showrooms, technologie, mensen. En vooral in nóg meer badkamer voor je budget. De volgende twintig jaar? We zijn er helemaal klaar voor!